Nu kan mobiltelefonen erstatte lønbogholderen

En ny løn-app giver danske virksomheder mulighed for at indberette løn til deres medarbejdere via mobiltelefonen. Formålet er at spare virksomhederne tid og gøre det enklere for dem at håndtere lønudbetalingerne.

Pressemeddelelse - december 2014.

Administration af løn og feriepenge hører til de pligter, som både kan være tidskrævende og svære at gennemskue for især små virksomheder. Efter at have konsulteret sine kunder har lønleverandøren Bluegarden derfor som den første danske virksomhed udviklet en mobilapplikation til lønindberetning.

App’en gør det muligt for virksomheder at håndtere lønadministrationen via mobiltelefonen på samme måde, som virksomheder i dag kan håndtere bankoverførsler via deres netbank.

”Vi er godt klar over, at lønadministration er en disciplin, som virksomhederne helst er fri for. Derfor arbejder vi hele tiden på at nedbringe den tid og bekymring, som er forbundet med det. Lønapp’en er det seneste udtryk for den ambition, og nu glæder vi os til at se, hvordan vores kunder tager imod den”, siger Jørgen Klejnstrup, administrerende direktør i Bluegarden.

Bluegardens app er udviklet i samarbejde med en række udvalgte pilotkunder, som løbende har testet produktet og givet feedback. Den kan downloades gratis i Apples app-store. En version til Android er også under udvikling.